Współpraca Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie z Diecezją Tarnowską nie jest czymś nowym. Wspólne doświadczenia zdobywano już m.in. w czasie przygotowań do obsługi Światowych Dni Młodzieży. Teraz jednak (20 czerwca br.) chęć współpracy w zakresie realizacji przedsięwzięć medialnych organizowanych przez instytucje i organizacje Diecezji Tarnowskiej z wykorzystaniem potencjału wiedzy, doświadczenia, kompetencji i infrastruktury medialnej UPJPII została usankcjonowana podpisaniem listu intencyjnego.
Podpisany w Tarnowie list przez: biskupa tarnowskiego Andrzeja Jeża, ks. dr. hab. Roberta Kantora, kanclerza Kurii Diecezjalnej w Tarnowie, ks. prof. dr. hab. Wojciecha Zyzaka, rektora Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, oraz ks. dr. hab. Michała Drożdża, prof. UPJPII, dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej zakłada m.in. utworzenie multimedialnego portalu informacyjnego kierowanego do młodych ludzi, ale także realizację wielu innych projektów medialnych oraz szkoleń dla studentów.
Duszpasterstwo i ewangelizacja muszą uwzględniać również wymiar komunikowania się poprzez nowe media. Mamy już sygnały dotyczące audycji w zakresie duszpasterstwa rodzin oraz projekt w zakresie zaangażowania multimedialnego młodzieży - mówił ks. dr hab. Michał Drożdż.
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, prężnie działający na Wydziale Nauk Społecznych UPJPI,I posiada Akademickie Centrum Medialne dysponujące najnowocześniejszym studiem telewizyjnym oraz specjalistycznym sprzętem do realizacji programów telewizyjnych i radiowych, stąd studenci prawdziwe dziennikarskie szlify zdobywają już na uczelni. To, jak i nowoczesne metody nauczania sprawiły, że studentom WNS UPJPII udało się podbić także ogólnopolski rynek mediów współpracując z TVP przy okazji emitowanego w ostatnich miesiącach w I Programie Telewizji Polskiej cyklu "Wielkie nieba".
Oczkiem w głowie IDiKS jest także Radio Bonus, co sprawia, że obsługa medialna wydarzeń uniwersyteckich, czy innych zasługujących na uwagę, tak pod względem telewizyjnym, jak i radiowym jest zawsze zapewniona. A zdobywając wiedzę w pracowni nowych mediów studenci doskonale wiedzą , jak uczynić to, by przekazywane przez nich informacje dotarły do jak najszerszego grona widzów i słuchaczy.
Przypomnijmy, że Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie podpisał w mijającym roku akademickim umowy o współpracę także z TVP3 w Krakowie i firmą TBC Project. Te, jak i nowo podpisana umowa budują dodatkową przestrzeń dla zdobywania nowych kompetencji wśród studentów UPJPII i znacząco rozszerzają pole i możliwości ich działania na wielu płaszczyznach: duchowej, naukowej i medialnej.