29 lutego 2012 (środa)
(Archiwum)

nowy zawód - Cool Hunter -szkolenia!

Cool Hunter czyli Analityk Trendów Rynkowych zdobywa coraz większą popularność wśród młodych ludzi, a także firm reklamowo-marketingowych i koncernów produkujących gadżety codziennego użytku. Cool Hunter działa w sektorze marketingu i reklamy, ale tak na prawdę to praca, którą można się bawić. Kim jest Cool Hunter? odpowiedź na www.lowcytrendow.eu Rekrutacja na Szkolenia z Coolhuntingu trwa! Bądź przed innymi!

 

Nowy zawód - Coolhunter (łowca trendów)Analityk Trendów Rynkowych to nowy zawód wpisany do Klasyfikacji Zawodów i Specjalności (kod: 243101 ) Od niedawna zyskuje coraz większą popularność, ze względu na atrakcyjność zarobków i samej pracy, jak i na rosnącą świadomość firm, że marketing wirusowy i dotarcie do potrzeb ludzi w bezpośrednim kontakcie jest dużo skuteczniejszy niż reklama telewizyjna. Coolhunting oznacza poszukiwanie trendów: wyławianie tych najbardziej popularnych i prognozowanie nowych. Praca Coolhuntera polega na skutecznej obserwacji, poszukiwaniu i wykorzystywaniu trendów kulturowych, w różnych branżach: od nowości w modzie odzieżowej, poprzez nowinki technologiczne, kosmetyczne, wnętrza czy modne gadżety, a następnie przekazywaniu tej wiedzy firmom. Informując firmę o preferencjach środowiska, na przykład młodzieżowego, dają jej możliwość stworzenia produktu, który stanie się hitem na rynku.
Coolhunting przejawia się nie tylko w poszukiwaniu trendów face to face, na żywo, pośród znajomych, którym możemy produkt pokazać. Obecny jest również w internecie, niemal na wszystkich kulturowych oraz technologicznych płaszczyznach. Coolhunterzy obecni są w serwisach społecznościowych, sprawnie poruszają się na forach dyskusyjnych czy blogach. Wyławiają ciekawe pomysły, a także znajdują Liderów Opinii Publicznej, tzw. Trendsetterów. Utrzymując z nimi kontakt są na bieżąco z najnowszymi trendami ich środowiska.
 
Informacje o spostrzeżeniach Coolhunterów służą również konsumentom, chociażby dlatego, że motywują firmy do poprawy jakości, przydatności i funkcjonalności produktu zgodnie z preferencjami odbiorców.
Czym zajmuje się Coolhunter 
Branża w której zatrudniany jest Coolhunter to reklama i marketing. Jego zadaniem jest śledzenie panujących trendów, ich analiza i prognozowanie na przyszłość. Do zadań Analityka Trendów Rynkowych należy przede wszystkim obserwacja wybranej grupy, nierzadko wtopienie się w nią w celu poznania jej zwyczajów i potrzeb, a później informacja o spostrzeżeniach. 
Coolhunter sprawdza trendy na bieżąco, uzyskuje informację o potrzebach odbiorców i sygnalizuje w którą stronę powinny pójść zmiany.
 Kto może zostać Coolhunterem
Każdy, kto posiada łatwość nawiązywania kontaktów i internalizacji do grupy, gdzie może poznać jej zwyczaje i potrzeby. Najlepiej gdyby miał cechy lidera opinii publicznej – co oznacza łatwość w zdobywaniu popularności i uznania. 
Koniecznie powinien interesować się ogólnie panującymi trendami, modą, muzyką, sportem, nową technologią i nowinkami elektronicznymi. Idealnie, gdyby bywał w klubach, dyskotekach, na znaczących imprezach, koncertach i wszędzie tam, gdzie tworzą się nowe trendy.
Coolhunter musi także odpowiednio się prezentować (stąd na naszych kursach wizaż i stylizacja), jednym słowem:dbać o siebie, odpowiednio się ubierać, błyszczeć stylem.
Kto zatrudnia Coolhuntera
Najczęściej są to firmy reklamowe i marketingowe, koncerny produkujące gadżety, czy tworzące modę. Coraz częściej Coolhunterów zatrudniają firmy kosmetyczne, spożywcze i produkujące używki (alkohol,tytoń). 
Wyszukiwanie wykwalifikowanych Coolhunterów staje się priorytetowym zadaniem firm rekrutujących.

dodane przez coolhunting


ostatnia aktualizacja: 2012-01-19
« powrót
Komentarze
Ostatnie:
21.06.2014 11:12
Dodał(a): ~Coolhunter Polska
Coolhunters Polska http://coolhunters.pl Zapraszamy do polubienia ;)
Polityka Prywatności