
Działasz w stowarzyszeniu? Jesteś instytucją kultury? Prowadzisz działalność fundacyjną? Szukasz wsparcia na cele statutowe, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Chcesz skutecznie pozyskiwać sponsorów i stałych partnerów? Jak stworzyć ofertę i reklamę by pozyskać kontrahentów? Co jest dozwolone w sponsoringu (problem kryptoreklamy)? Jak się mają uwarunkowania prawne mecenatu, darowizny? Jak prowadzić skuteczny fundraising?
mec. Monika Brzozowska – ekspert z zakresu prawa autorskiego, reklamy, sponsoringu
10.45
Badania marketingowe w procesie kształtowania wizerunku instytucji kultury (analiza SWOT – gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy, silne i słabe strony itp.) Wybór sponsorów – na jakich sponsorach nam zależy, jakich sponsorów zainteresuje nasza oferta. Sponsoring finansowy
i barterowy – czyli co mamy do zaoferowania sponsorom i co sponsorzy mogą nam zaoferować?
Magdalena Ujma – kierownik ds. grupy produktów w firmie Polpharma S.A.
11.30
Przygotowania kampanii promującej wydarzenie kulturalne – jak się przygotować do poszukiwania sponsora – harmonogram działań
• wybór partnerów medialnych – jak dokonać wyboru, jakich partnerów medialnych potrzebujemy, jak poszukiwać partnerów medialnych
• przygotowanie prezentacji dla partnerów medialnych czyli jak zainteresować partnerów medialnych naszym wydarzeniem
• facebook, goldenline, twister – gdzie nie może nas zabraknąć
• opiekun wydarzenia, call – center, centrum prasowe, przygotowywanie projektów dla mediów
• przygotowanie strony internetowej jako końcowa część spójnego wizerunku
• aktywne poszukiwanie sponsorów – wybór, lista mailingowa, telefony lub/i kontakt bezpośredni
Magdalena Ujma – kierownik grupy produktów w firmie Polpharma S.A.
12.45
Mecenat państwa – Ministerstwo Kultury w procesie sponsoringu instytucji kultury? Czy prawo odstrasza od sponsorowania?