27 października 2010 (środa), godz. 18:00
(Archiwum)

Street art a komercjalizacja

28 października, godz. 18.00

Małopolski Instytut Kultury
Kraków, ul. Karmelicka 27

„Street art a komercjalizacja” to kolejne spotkanie realizowane przy współpracy z Fundacją Wschód Sztuki,  w ramach cyklu „Projekt miejski'.  O wykorzystywaniu technik sztuki ulicznej w marketingu oraz o kształtowaniu wizerunku miast i ich promocji poprzez dzieła artystów ulicznych opowiedzą Artur Wabik (historyk sztuki i wydawca) i Paweł Kubicki (socjolog). Spotkanie poprowadzi Stefania Hrycyk.

 

Street art stereotypowo postrzegany jest jako sztuka niezależna, a swoimi korzeniami wyrasta z nielegalnych działań podejmowanych przez mieszkańców ubogich dzielnic wielkich miast w Stanach Zjednoczonych. Współcześnie jednak techniki używane przez ulicznych artystów coraz częściej wykorzystywane są w marketingu. Imitując spontaniczne działania tzw. kreatywna reklama wdziera się w kolejne przestrzenie miasta. Także władze miejskie coraz chętniej sięgają po nowatorskie zabiegi artystyczne do rewitalizacji przestrzeni zaniedbanych. Na ile flirt z władzami miejskimi wpływa na kondycję ulicznej sztuki? Czy komercyjny street art szkodzi czy poprawia przestrzeń wokół nas i gdzie w tym wszystkim pozostaje sztuka?

 

 

Więcej informacji :

Małopolski Instytut Kultury  www.mik.krakow.pl

 

dodane przez gg


ostatnia aktualizacja: 2010-10-27
« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności