18 lutego 2008 (poniedziałek)
(Archiwum)

Japanther i Vortex Rex

Japanther najbardziej taneczny i pozytywny zespół Nowego Jorku przywraca wiarę w świetną zabawę na koncertach. Papierowy sound brooklynczyków, śpiewanie do słuchawek od starych telefonów i wciąganie publiczności do grania na instrumentach razem z nimi.

Chwytliwe i mega pozytywne. Electro, punk, disco, noise lo fi i cholera wie, co jeszcze.

 

Japanther założyło dwóch studentów nowojorskiej artystycznej szkoły Pratt Institute w 2001 roku. Ian Vanek, który gra na perkusji, kasetach i śpiewa oraz Matt Reilly wykorzystujący gitarę basową, Casio SK-1 i również śpiewa. Zespół nagrywał dla Plan It X Rec., Tapes Rec. oraz Menlo Park. Pisały o nim Vice, The New York Times, Gothamist, Dallas Observer , Razorcake. W ciągu pierwszy dwóch lat istnienia, Ian i Matt zagrali 9 tras koncertowych. Zdarza się im zagrać w wielkiej sali koncertowej, ale także w łazience przyjaciół czy spontanicznie na rogu ulicy w Brooklynie. W kwietniu 2006 roku Japanther razem z grupą pływaków synchronicznych Aquadoom wykonał “Dangerous When Wet” na basenie New York University. Kilka miesięcy później grupa wystąpiła w deszczu pod wodoodporną plandeką podczas dorocznych spotkań muzycznych na nabrzeżu East River, wspomagając działania na rzecz wzrostu świadomości ekologicznej.

 

Japanther uczestniczył w projekcie koncept albumu “Don’t Trust Anyone Over Thirty”, stanowiącego ścieżkę dźwiękową do spektaklu lalkowego przygotowanego we współpracy z Philipem Huberem, który zaprojektował i kontrolował marionetki użyte w filmie „Być jak John Malkovich” Zespół wystąpił również w niezależnym filmie dokumentalnym “B.I.K.E.”, którego premiera odbyła się na Slamdance Film Festiwal w 2006 roku.

 

"Uderzająca w głowę boogie maszyna, nie dająca szans znudzeniu.

Łechtająca muzyczny smak mieszanka The Germs, no-wave i pijanego noise jest sekretem Japanther" (Bill Coley i Thurston Moore)

 

"Tworzą muzykę, która wciąga do niekontrolowanego tańca, bity zarażające konwulsjami, punk tak żywy, że twoje troski spływają z potem na ziemię, i zdajesz sobie sprawę, że czasami zabawa jest po prostu świetną zabawą

- te dzieciaki znają swoją historię i i nie są skazane na powtarzalność"

(pitchforkmedia.com)

 

"Kiedy Reilly śpiewa grając na trzy strunowym basie, Vanek atakuje zestaw perkusyjny i rząd elektronicznych zabawek, obaj śpiewają do słuchawek ze starych aparatów telefonicznych, są bardziej żartobliwi i nawet bardziej świadomi społecznie niż scena no wave z końca lat 70-tych, chociaż mocne zakorzenienie w scenie skatepunkowej, powoduje, że się nie cackają." (AllMusicGuide)

 

Vortex Rex (Wiedeń, Austria)

Ella Huditz, Ilias Dahimène, Bernhard Dallant tworzą wiedeńską legendę lo-fi. Muzyka Vortex Rex to spektrum dźwięków, od akustycznych kawałków pokroju CocoRosie, przerywanych kaskadą chaotycznych improwizacji spod znaku Sonic Youth, po elektroniczne wstawki z bitem.

Artyści inspirują się fenomenami współczesnej kultury, skateboardingiem, hip hopem, elektroniką i noisem. Grupa wydała dwie płyty w wydawnictwie Fettakao, supportowała The Gossip podczas ich europejskiej trasy w 2005 roku. 12” winyl z remiksami ich najpopularniejszej piosenki „J’ai perdu mon coeur” przygotowali m.in. B. Fleischmann, TNT Jackson, Hawnay Troof and Otto von Schirach.

 

18.02.2008 PL - Krakow, Club Re (w/ Vortex Rex)


ostatnia aktualizacja: 2008-01-28
« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności