Światełko w tunelu dla KST

Coraz bliżej do zakończenia realizacji pierwszej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Od soboty po dwóch latach przerwy, tramwaj połączył węzeł Mogilski z rondem Grzegórzeckim. Jednocześnie rozpoczyna się pierwszy etap remontu skrzyżowania ulic Dietla i Starowiślnej.

Zakończyły się prace przy przebudowie alei Powstania Warszawskiego. Dzięki temu, a także, po oddaniu przed terminem torowiska na tarczy ronda Grzegórzeckiego, po niemal dwóch latach przerwy kursowanie wznowiły tramwaje. Zyskali także kierowcy. Teraz węzeł Mogilski i rondo Grzegórzeckie połączyła zmodernizowana aleja Powstania Warszawskiego. Z zakończenia kolejnego etapu modernizacji ronda Grzegórzeckiego cieszy się Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa ds. inwestycji miejskich. „To znacznie przybliża nas do uruchomienia jesienią tego roku pierwszej linii Szybkiego Tramwaju” - mówił podczas wizytacji inwestycji. „Wznowienie połączenia tramwajowego przez aleję Powstania Warszawskiego to także znaczne ułatwienie dla podróżnych dojeżdżających z Nowej Huty do centrum miasta” - wskazywał Tadeusz Trzmiel.

Agencja Rozwoju Miasta S.A., która jest inwestorem zastępczym zadania zapewnia, że prace przy modernizacji ronda Grzegórzeckiego przebiegają zgodnie z harmonogramem. „Do tej pory wymieniono całe torowisko w tarczy ronda, a także wyprowadzono tory w kierunku Mostu Kotlarskiego tak, by w przyszłości mógł tam pojechać Szybki Tramwaj. Przebudowano niemal całe skrzyżowanie w części drogowej, wykonano część przystanków komunikacji miejskiej” - informował Dariusz Łanocha z Agencji Rozwoju Miasta S.A. Do zakończenia przebudowy całego ronda pozostało zamontowanie brakujących przystanków dla komunikacji zbiorowej, a także wykonanie niedużych fragmentów jezdni, łączących aleję Powstania Warszawskiego z ulicą Grzegórzecką oraz ulicę Kotlarską z aleją Pokoju. Jak zapewnia firma Budimex-Dromex S.A. - główny wykonawca zadania, prace zakończą się we wrześniu tego roku.

Przebudowa ronda Grzegórzeckiego jest elementem budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pomiędzy osiedlami Kurdwanów i Krowodrza Górka. Zgodnie z planem, pierwszy szybki tramwaj połączy południowe i północne dzielnice Krakowa już jesienią tego roku. Stanie się to możliwe m.in. dzięki dokończeniu adaptacji najdłuższego w Polsce tunelu tramwajowego, od węzła Mogilskiego do alei 29 Listopada. Obecnie w podziemnej, półtorakilometrowej przeprawie trwają prace wykończeniowe. Położono już torowisko, trwa instalowanie i sprawdzanie trakcji oraz systemów informacyjnych i awaryjnych, montaż systemów wentylacyjnych, finalizowane są prace przy podziemnych przystankach „Dworzec Główny” i „Politechnika”. Od soboty (19 lipca) rozpoczął się także remont skrzyżowania ulic Dietla i Starowiślna. Część tramwajowa węzła ma zostać przystosowana do przejazdu Szybkiego Tramwaju. Przebudowane będą jezdnie, a wspólny pas dla autobusów i tramwajów w ulicy Dietla zostanie wydłużony do ulicy Sebastiana. W dalszym etapie Miasto chce także przebudować ulicę Starowiślną na odcinku od Dietla do Poczty Głównej.

Informacja o utrudnieniach w ruchu związanych z remontem skrzyżowania ulic Dietla i Starowiślna, a także o nowej organizacji ruchu w rejonie ronda Grzegórzeckiego dostępne są na stronie www.krakow.pl.

ostatnia aktualizacja: 2008-07-19
Komentarze
Polityka Prywatności