Reklama na pokaz
Dzięki akcji „Reklama za reklamę” już blisko 90 krakowskich przedsiębiorców dostosowało swoje szyldy do estetyki zabytkowego centrum Krakowa.
Akcja ma na celu zachęcenie i zmobilizowanie przedsiębiorców do większej dbałości o przestrzeń publiczną centrum Krakowa - miasta wpisanego na listę światowego dziedzictwa kultury - która jest często szpecona przez kolorowe szyldy i banery zawieszane na fasadach zabytkowych budynków. Brakuje jednocześnie odpowiednich narzędzi prawnych, które pozwoliłyby egzekwować od przedsiębiorców większą staranność przy ich doborze, a nade wszystko skłonić firmy do konsultowania projektu z Miastem.
Stąd pomysł, aby firmy, których szyldy dostosowane są do estetyki zabytkowego centrum Krakowa, otrzymywały specjalny list z podziękowaniem, a ich dane reklamowane były na stronach Magicznego Krakowa. "Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na chronionym konserwatorsko obszarze miasta, którzy przez dostosowanie reklam do charakteru budynku przyczyniają się do podkreślenia rangi historycznej Krakowa, zasługują na uznanie" - mówi Główny Plastyk Miasta Jacek Stokłosa.<www.krakow.pl>
ostatnia aktualizacja: 2008-05-24