W roku akademickim 2012/2013 słuchacze 10 edycji studiów podyplomowych na kierunku "Nowy Public Relations" w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischera w Krakowie przygotowali kampanię PR dla TEDxKraków.
Program studiów "Nowy PR" kładzie szczególny nacisk na zdobywanie konkretnej i narzędziowej wiedzy – rozbudowany blok warsztatowy i treningowy stanowi ponad 50 proc. wszystkich zajęć. Co roku słuchacze tego kierunku pracując w ramach wirtualnych agencji PR przygotowują na podstawie briefu strategię działań PR dla realnego klienta w ramach określonego budżetu.
–
Ponieważ niektórych rzeczy nie można nauczyć się z książek – tylko praktycznie,
nie oczekujemy, że po zakończeniu naszych studiów słuchacze powtórzą z pamięci
mnóstwo nieprzydatnej teorii. Chcemy za to, żeby znając metody i techniki,
wedle których powinna być budowana strategia PR, realizowali najbardziej
szalone projekty z zakresu PR – mówi Łukasz Majewski, opiekun merytoryczny
kierunku. – Pracując dla TEDxKraków studenci przeszli przez cały proces
tworzenia i przygotowania działań PR dla klienta – od narzędzi analitycznych,
przez tworzenie strategii, taktyki, budżetowanie, aż po prezentację przed klientem
– uzupełnia Łukasz Majewski.
Pozytywne opinie o studiach podzielają również słuchacze.– Perspektywa szerzenia idei TEDxKraków w ramach zajęć była wspaniałym wyzwaniem. Nasza kampania PR-owa miała rzeczywiście zostać wykorzystana przez zespół TEDxKraków, więc czuliśmy się potrzebni i zaangażowaliśmy się w pracę nad wizerunkiem naszego klienta jak w żadne inne ćwiczenie. Pracowaliśmy na realnych problemach (zagadnieniach), więc i rozwiązania musiały być realne. W miarę poznawania organizacji utożsamiłam się z jej wolontariuszami do tego stopnia, że dołączyłam do zespołu. Jestem zadowolona, gdyż bardzo dużo się nauczyłam i poznałam ludzi, którzy każdego dnia inspirują mnie do działania – relacjonuje Agnieszka Łakota-Kot, słuchaczka 10 edycji kierunku "Nowy Public Relations".
Kluczowym celem działań PR, który znalazły się w briefie było zwiększanie świadomości marki TEDxKraków jako ważnego spotkania w regionie.
– Jesteśmy zachwyceni energią osób i liczbą pomysłów wygenerowanych przez grupę kierunku "Nowy PR". Będąc w środku organizacji zapomina się często o pewnych elementach, które dla nas samych wydają się być oczywiste. Podsumowanie naszych działań i obiektywne spojrzenie na całość organizacji to klucz to dalszej pracy i rozwoju. Największą wartością naszej współpracy jest jednak samo zaangażowanie ludzi w projekt i to, że widzieli sens tego, co robią. Bardzo się cieszymy, że dwie słuchaczki – Agnieszka i Justyna postanowiły dołączyć do zespołu TEDxKraków i wspomóc nas w rozpowszechnianiu ciekawych idei. Z ich pomocą i garścią niezwykłych pomysłów będziemy dążyć do realizacji założonych celów – mówi Ewa Spohn, kurator TEDxKraków.
Kierunek "Nowy Public Relations"
Studia trwają dwa semestry i obejmują ponad 180 godzin zajęć dydaktycznych (warsztatów i wykładów). Na program studiów składa
się 5 bloków tematycznych:
Uzupełnieniem
wykładów są ćwiczenia i warsztaty pozwalające na szybką weryfikację wiedzy
teoretycznej z praktycznym jej zastosowaniem.
Rekrutacja na studia podyplomowe na kierunku "Nowy Public Relations" potrwa do końca września 2013 roku.
Więcej informacji na stronie: