To nowa koncepcja wprowadzana z powodzeniem od kilku lat w Wyższej
Szkole Ubezpieczeń. Związana jest z tą sferą studiowania która nie
dotyczy dydaktyki, a na którą składają się:
- student jest podstawowym i najważniejszym elementem, wokół którego ogniskują się wszelkie działania uczelni
- otoczenie materialne i niematerialne studenta mają być zorganizowane w ten sposób, by sprzyjać jego skutecznej, ale równocześnie bezstresowej i przyjemnej nauce
- wszelkie obowiązki studenta nie zwiazane z jego nauką powinny być minimalizowane i zorganizowane w taki sposób, by nie zakłucały odpowiedniej atmosfery sprzyjającej bezstresowej i skutecznej edukacji.
- uczelnia stara się pomagać studentowi w rozwiązywaniu
problemów pojawiających się w trakcie jego studiów w innych sferach jego
życia, a mogących utrudniać lub wpływać negatywnie na proces jego
studiowania
Powyższe postulaty są realizowane poprzez działania uczelni w zakresie
jej kompetencji, czyli : poprzez odpowiednią politykę zatudniania i
budowania kadry dydaktycznej, kadry administracyjnej, politykę
wprowadzania odpowiednich mechanizmów komunikacji na linii student -
administracja i student - kadra dydaktyczna, oraz politykę egzekfowania
obowiązków przynależnych studentom.
Najwazniejszymi osiągnięciami stanowiącymi praktyczną realizację powyższych założeń jest:
- komunikacja pomiędzy studentem i sekretariatem uczelni oraz studentem i kadrą dydaktyczną przy
wykorzystaniu najnowszych form komunikacji - e-mail, telefon,
formularze kontaktowe - gwarantująca błyskawiczny kontakt i załatwiejnie
każdej sprawy studenta w najkrótszym możliwym czasie, w tym
rozpatrywanie wszelkich podań studentów w czasie nie przekraczającym 24
godzin
- indwidualne podejście do problemów i spraw każdego studenta - rozpatrywanie podań w odwołaniu do indywidualnej sytuacji studenta, nie zgodnie z odgórnie ustalonymi schematami postępowania.
- zminimalizowane proceduty i biurokracja, mające maksymalnie
uprościć wszlkie formalności związane z zapisem i tokiem studiowania,
przerzucenie częśći obowiazków studenta na adminsitrację uczelni (np
uzupełnianie wpisów w indeksach i kartach egzaminacyjnych)
- kadra dydaktyczna spełniająca wysokie standardy dotyczące
nie tylko kompetencji w wykłądanych zagadnieniach ale także w budowaniu
relacji ze studentem w czasie zajęć, skuecznego, bezstresowego
przekazywania wiedzy w miłej atmosferze
- działania ukierunkowane na budowę dobrych relacji pomiędzy studentami -
liczne imprezy integracyjne oraz wycieczki i spotkanai okolicznościowe (
towarzyszące na przykład świętom) sponsorowane przez uczelnię.
- zminimalizowanie obciążenia finansowego studenta poprzez wprowadzenie programu "TANIE STUDIOWANIE"
- szeroki wachlarz świadczeń socjalnych - dofinansowanie
kosztów przejazdów, zapomogi pieniężne, stypendia socjalne - mające
pomóc studentom, którzy znajdą się w trudnej sytuacji finansowej
Realizacja założeń ITIU wyraża się wciaż w nowych mechanizmach i
działaniach uczelni mających na celu poprawienie komfortu studiowania,
zminimalizowanie wszelkich kosztów (finansowych, psychicznych i
fizycznych) jakie ponosi student.
Dzięki nim Wyższa Szkoła Ubezpieczeń jest najbardziej przyjazną z krakowskich uczelni.