Od soboty ruch tramwajowy na ulicach Franciszkańska i Dominikańska, wraz ze skrzyżowaniem pod Filharmonią jest wyłączony. Tramwaje nie dojadą do Salwatora. Zmieniła się również organizacja ruchu dla samochodów osobowych.
Pełną parą ruszyły prace związane z remontem ulic Franciszkańska i Dominikańska. Inwestycja jest prowadzona na odcinku od rozjazdu przy ul. św. Gertrudy do rozjazdu przy Filharmonii.
Na ponad dwa miesiące wyłączony został ruch tramwajowy. W związku z tym tramwaje nie jeżdżą do pętli na Salwatorze. Linie 1, 2 i 6 zostały skierowane trasami objazdowymi przez ulice Basztową, Dunajewskiego i Podwale do Cichego Kącika. Tymi samymi trasami objazdowymi – z pominięciem Filharmonii oraz ulic Franciszkańskiej i Dominikańskiej – jeżdżą też tramwaje linii 3 i 8. Na czas remontu zawieszona jest linia nr 18.
Zmieniły się też trasy autobusów. Linie 304 i 522 od skrzyżowania Straszewskiego/Podwale/Piłsudskiego skierowane zostały na trasę objazdową: Piłsudskiego – al. Krasińskiego – most Dębnicki – Konopnickiej – most Grunwaldzki – Dietla – Krakowska i dalej bez zmian po stałych trasach. Ta zmiana trasy dotyczy tylko kierunku do ul. Krakowskiej. W przeciwnym kierunku trasa pozostaje bez zmian.
Na czas remontu zawieszone zostały linie 100 i 101. Autobusy aglomeracyjne 209, 229, 239, 249, 259 i 269 nie dojadą do Salwatora, tylko z wykorzystaniem mostu Zwierzynieckiego dojeżdżają do ronda Grunwaldzkiego. Uruchomiona została linia tymczasowa nr 700 na trasie: Kopiec Kościuszki – Malczewskiego – Księcia Józefa – Salwator – Kościuszki – al. Krasińskiego – Cracovia. Powrót: Cracovia – al. Mickiewicza – (zawraca na przełączce na wys. Muzeum Narodowego) – al. Krasińskiego.
W pierwszym etapie inwestycji, który potrwa do końca września planowane są następujące ograniczenia w ruchu:
Ograniczony dojazd zostanie zachowany do posesji, budynku UMK oraz ulicy Brackiej. Więcej informacji na temat organizacji ruchu znajduje się na stronie internetowej www.zikit.krakow.pl.
Przypomnijmy, że w trakcie remontu poza torowiskiem wymieniona
zostanie także nawierzchnia ulic i chodniki. Do przebudowy zostanie
użyta przede wszystkim kostka granitowa i porfirowe płyty. Pojawi się
także nowe, stylowe oświetlenie całego ciągu.
Przy wymianie
torowiska zastosowane zostaną wszelkie dostępne obecnie rozwiązania
techniczne, których oczekują mieszkańcy tej okolicy oraz muzycy
Filharmonii i melomani. Szyny będą układane na specjalnych matach
antywibracyjnych i tłumiących hałas.