
Urząd Miasta Krakowa rozpoczyna kampanię informacyjną, której celem jest popularyzacja idei dialogu społecznego oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego włączania się w konsultacje społeczne.
W pierwszym etapie kampanii posłużono się nośnikami outdoorowymi. Plakaty zachęcają do angażowania się w proces dialogu społecznego. „Zależy nam na włączaniu krakowian w proces podejmowania najważniejszych decyzji dotyczących ich samych. Właśnie po to, by zbliżyć urząd i mieszkańców uruchomiliśmy serwis Dialog Społeczny. Przed podjęciem ważnej decyzji chcemy rozmawiać i wspólnie wypracowywać najlepsze dla wszystkich rozwiązania” - wyjaśnia Monika Piątkowska, dyrektor Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta. „Dialog społeczny to rozwiązanie na miarę XXI wieku. Zamiast protestować, wznosić mury podziałów, lepiej porozmawiać i w partnerskiej dyskusji zbudować solidny fundament dla najlepszych dla krakowian rozwiązań ” dodaje Piątkowska.
Jak podkreśla dyrektor Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta UMK kampania ma zachęcić m.in. do aktywnego uczestnictwa w konsultacjach internetowych na stronie www.dialogspoleczny.krakow.pl. Można się tam zapoznać z planowanymi projektami i inwestycjami miejskimi, a także wziąć udział w dyskusji nad nimi.
Kampania będzie kontynuowana na początku nowego roku m.in. poprzez reklamę na portalach internetowych i w prasie.
Kraków jako jedno z pierwszych miast w Polsce posiada
wyspecjalizowaną jednostkę zajmującą się koordynacją działań
konsultacyjnych wspierających nowe inwestycje i projekty miejskie.
Referat ds. Komunikacji Społecznej, działający w ramach Wydziału
Strategii i Rozwoju Miasta, od momentu powstania jesienią 2008 roku
uczestniczył w kilkunastu procesach konsultacyjnych, dotyczących m.in.
budowy Centrum Kongresowego, koncepcji zagospodarowania przestrzennego
placu Nowego, Wstępnego Katalogu Inwestycji Miejskich 2009, Planu
Gospodarki Odpadami dla Miasta Krakowa. <www.krakow.pl>