Łatwiej z dworca do Szybkiego Tramwaju

Od piątku szybciej i wygodniej dostaniemy się z tunelu dla Szybkiego Tramwaju do dworca PKP. W ramach Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego otwarto najdłuższe w Polsce ruchome schody.

Dotychczas, aby dostać się z podziemnego przystanku „Dworzec Główny” na perony PKP, trzeba było stracić kilkanaście minut. Teraz, po oddaniu schodów ruchomych, połączenie Szybkiego Tramwaju z koleją jest znacznie szybsze i łatwiejsze „To najdłuższy tego typu inżynieryjny obiekt w Polsce” mówi Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa. Schody mają około 30 metrów długości. Zamontowano je po obu stronach podziemnego przystanku „Dworzec Główny”.

Ten niewielki element jest niezwykle ważny z punktu widzenia funkcjonowania całego węzła przesiadkowego w rejonie Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego. Szacuje się, że na dobę przebywa tu ponad 90 tys. osób. W tym rejonie krzyżują się linie kolejowe, połączenia drogowe, nitka krakowskiego szybkiego tramwaju. Nieopodal jest zabytkowe centrum miasta. „Nowootwarte schody są wielkim ułatwieniem przede wszystkim dla pasażerów. Teraz znacznie łatwiej dostać się z pierwszego peronu dworca kolejowego, gdzie zatrzymuje się większość pociągów podmiejskich i szynobus z lotniska w Balicach, do tunelu dla szybkiego tramwaju, który łączy południowe i północne dzielnice miasta” podkreśla Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa.

Oddanie do użytku schodów ruchomych kończy realizację przebudowy infrastruktury transportowej w rejonie Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego. Prace nad modernizacją i zmianą wizerunku tego fragmentu miasta na dobre zaczęły się wiosną 2003 roku, kiedy rozpoczęto budowę ulicy Wita Stwosza. W kolejnych latach powstał Regionalny Dworzec Autobusowy wraz z drogami dojazdowymi po wschodniej stronie KCK i tunel drogowy pod dworcem głównym. Przebudowano też ulice po zachodniej stronie KCK – wydłużona została ulica Pawia, wzdłuż której poprowadzono nową linię tramwajową, odnowiono m.in. ulice Worcella, Kurniki i Ogrodową. Zrekonstruowano ciąg drogowy Lubicz – Rakowicka. Wreszcie dokończono budowę tunelu tramwajowego między rondem Mogilskim a Politechniką Krakowską i uruchomiono pierwszą linie Szybkiego Tramwaju. W międzyczasie w rejonie Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego powstały inwestycje prywatne – największa w Krakowie galeria handlowa, apartamentowce i obiekty biurowe. <www.krakow.pl>

ostatnia aktualizacja: 2009-04-26
Komentarze
Polityka Prywatności