Marketing to ogromna gałąź wiedzy i czynności, wprowadzanych w celu wypromowania firmy i zawiera w sobie liczne odgałęzienia, zajmujące się konkretnymi metodami w celu dotarcia do odbiorcy i nawiązania z nim relacji. Jednym z najbardziej efektywnych i cieszących się największą popularnością jest bez wątpienia reklama zewnętrzna, ceniona z uwagi na swoją skuteczność. Jak jednak wygląda po kolei produkcja reklam i co składa się na ten proces? Sprawdź!
Mijane przez nas reklamy, które widzimy każdego dnia w przestrzeni publicznej to efekt finalny pracy całego zespołu ludzi i wielu procesów, które składają się na produkcję reklamy. Zanim to jednak nastąpi, podejmowane są różne kroki, z czego pierwszym jest projektowanie graficzne. Na czym ono polega? Jest to umiejętność wymagająca zdolności zarówno technicznych, intelektualnych, jak i artystycznych i ma za zadanie za pomocą przekazu graficznego dotrzeć do odbiorcy, wywołując pozytywne emocje i angażując go w jakiś sposób. Produkcja reklam bez odpowiedniego projektowania graficznego jest niemożliwa, to ono stanowi bowiem jedno z najważniejszych narzędzi komunikacji i w ogromnej mierze decyduje o skuteczności reklamy zewnętrznej. Co zatem zawiera się w projektowaniu graficznym? Składa się na nie wybór odpowiedniej kompozycji z zachowaniem reguł estetycznych, czy też dobór właściwych elementów. Istotna jest zarówno płaszczyzna, z jaką ma się do czynienia, proporcje, dobór odpowiednich barw, oddziałujących perswazyjnie, jak i cała masa innych drobnych elementów, składających się na pracę grafika.
Równie istotnym elementem, co sam projekt graficzny reklamy jest wybór nośnika. Reklama zewnętrzna to pojęcie bardzo ogólne, które mieści w sobie cały ogrom dostępnych możliwości. Wśród nich wymienić można kasetony reklamowe, najczęściej w wersji podświetlanej, totemy, pylony, a także tablice i szyldy reklamowe. Produkcja reklam przybiera również wielkoformatowe formy, takie jak billboardy, reklamy w postaci siatki winylowej, czy też citylightów. Może mieć też bardzo praktyczne zastosowanie, na przykład reklamy na samochodzie. Reklamy Kraków to rozbudowana oferta, w której każdy klient z pewnością znajdzie rozwiązanie dla siebie.
Który rodzaj marketingu zewnętrznego jest najlepszy? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W zależności od budżetu, jakim dysponuje przedsiębiorstwo, profilu firmy i samej wizji różne koncepcje mogą sprawdzić się dobrze. Jedno jest pewne, pomieszanie różnych rodzajów reklamy zewnętrznej i skorzystanie z więcej niż jednego czy dwóch jej rodzajów zdecydowanie działa o wiele efektywniej. Zarówno nośnik, jak i rodzaj przekazu i cały projekt graficzny, obejmujący różnorodne formy perswazji w decydującym stopniu mają wpływ na ogólny jej charakter i skuteczność.
Projekt graficzny na wybrany nośnik jest już gotowy, sama produkcja reklamy zakończona, pozostaje zatem ostatni krok, czyli umieszczenie jej w przestrzeni publicznej. Montaż w przypadku reklam zewnętrznych w wielu wypadkach bywa skomplikowanym procesem, do którego potrzeba wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą w stanie bezpiecznie i sprawnie zawiesić reklamę każdego formatu nawet na największych wysokościach i miejscach trudno dostępnych. Wiele firm, oferujących kompleksową produkcję reklam zawiera w swoich usługach montaż, co jest ogromnym ułatwieniem dla klientów, którzy mogą być pewni profesjonalnego podejścia do tematu. Ma to ogromne znaczenie nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Źle zamontowana reklama zewnętrzna, zwłaszcza te o większym formacie, mogłyby spaść, tworząc ogromne zagrożenie dla przechodniów. Odpowiednio zamontowana reklama przykuwa zaś wzrok i zapada w pamięć, stając się tym samym jednym z najskuteczniejszych form marketingu.