W samym środku rekrutacji na studia Komu Komunikacja zaprasza na spotkanie praktyków PR poświęcone działaniom komunikacyjnym uczelni wyższych. Zaproszeni eksperci opowiedzą o specyfice pracy na rzecz szkoły wyższej, narzędziach wspierających ich działania oraz cechach promocji i informacji skierowanej do młodych ludzi. Spotkanie odbędzie się 17 czerwca godz. 18:00 w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie, ul. Filipa 25.
Pierwszą prelegentką będzie Iwona Stolarska, specjalistka ds. PR krakowskiej Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera, która opowie o tym, jak prywatne szkoły wyższe mierzą się z problemem niżu demograficznego. Następnie głos zabierze przedstawiciel uczelni publicznej. Bartosz Dembiński, rzecznik prasowy Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica, zdradzi tajniki swojej codziennej pracy, kontaktów z mediami, naukowcami i światem polityki. Ada Chojnowska pracująca na co dzień w Gazecie Wyborczej oceni komunikację uczelni okiem dziennikarza. Spotkanie zakończy Katarzyna Młynarczyk z Socjomanii, która zaprezentuje wyniki badania obecności uczelni wyższych w social mediach i podpowie uczelniom, jak działać, aby odnieść sukces w mediach społecznościowych.
- Czerwiec to bardzo gorący okres dla osób zajmujących się komunikacją uczelni wyższych - trwa nabór na studia oraz intensywna kampania promocyjna skierowana do potencjalnych studentów. Tym bardziej cieszymy się, że w takim czasie na czwarte z kolei spotkanie w ramach Komu Komunikacji zaproszenie przyjęli tak znamienici goście, doskonali eksperci, którzy przedstawią uczestnikom wydarzenia różne aspekty informowania o uczelniach, ich ofercie i dokonaniach - mówi Łukasz Majewski, współorganizator akcji Komu Komunikacja.
Prelegenci opowiedzą o tym, jakie działania komunikacyjne podejmują uczelnie wyższe, wskażą narzędzia, z których w działaniach PR warto korzystać oraz wyjaśnią tajniki współpracy z mediami zajmującymi się edukacją. Opowieść o komunikacji będzie wielopłaszczyznowa, tak jak wielopłaszczyznowe są możliwości komunikacyjne szkół wyższych.
- Wbrew powszechnej opinii działania PR uczelni wyższych nie koncentrują się jedynie na informowaniu potencjalnych studentów o ofercie edukacyjnej i kierunkach kształcenia. Musimy pamiętać, że szkoły wyższe to także bardzo często ogromne przedsiębiorstwa, w obrębie których pracują ludzie mający niejednokrotnie wyjątkową i unikalną wiedzę. Oni również mogą budować wizerunek uczelni i sprawiać, że będzie ona atrakcyjna nie tylko dla studentów, ale i mediów - tłumaczy Magdalena Grochala, współorganizatorka akcji Komu Komunikacja.
Informacje o zapisach na spotkanie będzie można znaleźć na stronie www.komukomunikacja.pl.
"Komu Komunikacja" to projekt przygotowany z myślą o praktykach PR z Krakowa i okolic, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniami, podyskutować z ludźmi z branży i posłuchać ekspertów. Comiesięczne, bezpłatne spotkania dotyczą różnej tematyki i organizowane są w różnych miejscach Krakowa.