20 marca 2014 (czwartek)
Konferencja naukowa pt. „Pomysły źródłem przemysłów kreatywnych. Design i reklama”
W imieniu Koła Naukowego Meritum mamy szczyt zaprosić Państwo na konferencję „Pomysły źródłem przemysłów kreatywnych. Reklama i design”, która odbędzie się 20 marca 2014 roku na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Pojęcie przemysłów kreatywnych jest względnie nowe i zawiera w sobie wiele aspektów.
Dodatkowo nie wszyscy są świadomi ze znaczenia tej części gospodarki i nie wiedzą jak
korzystając z jej mechanizmów przenieść swój biznes na nowy poziom. Branże, które zajmują się
częściami składowymi przemysłów kreatywnych wyróżnia przede wszystkim umiejętność łączenia
w swojej działalności ekonomii i kultury, sztuki i finansów. W dzisiejszych czasach ważna jest nie
tylko bezpośrednia sprzedaż produktu i zadowolenie potrzeb konsumenckich, ale także aktywny
udział w edukacji społeczeństwa, zachowania kulturalnych wartości, a nawet rozwój miast
i aglomeracji. Symbioza przemysłów i twórczości daje niezwykle ciekawe rezultaty. Bardzo dobry
przykład stanowi m.in. wideo promujące nową kolekcje marki H&M oraz akcja Hotelu Chelsea w
Nowym Jorku pozwalająca płacić artystom za nocleg ich własnymi dziełami sztuki. Jeżeli
przejrzymy się roli, którą odgrywa kultura w biznesie, to łatwo jest zauważyć, że działania
kreatywne pomagają tworzyć wizerunek firmy w szerokim kręgu odbiorców. Budują markę
oraz pomagają wejść na nowy rynek, tworząc przy tym ekskluzywne produkty. W ten sposób
przyciągają nowych pomysłowych ludzi do danej organizacji.
W związku z tym, celem naszej konferencji jest poszerzenie wiedzy na temat przemysłów
kreatywnych, a także wypracowanie praktycznych umiejętności w tym raksie w trakcie
prowadzonych warsztatów. Podczas konferencji skupimy się głównie na dwóch aspektach: reklama
i design. Blok praktyczny odpowiednio został podzielony na dwie części, w trakcie których wraz
z ekspertami postaramy się przekazać niezbędną wiedzę przydatną przy tworzeniu logo firmy,
dobierania zdjęć do różnych artykułów i materiałów promocyjnych. Krok po kroku
przeanalizujemy proces powstania kampanii reklamowej, poznamy techniki pobudzające do
kreatywnego myślenia, a także poznamy tajniki stosowane przez projektantów ubioru.
Wstęp na konferencję jest bezpłatny. Każdy uczestnik jest jednak zobowiązany do
wcześniejszej rejestracji.
opublikowano: 2014-03-14