20 edycja Festiwal Audio Art odbywać się będzie jak zwykle w drugiej połowie listopada przez dwa weekendy. Koncerty, performance i spora ilość instalacji będą prezentowane głównie w Akademii Muzycznej i galerii Bunkier Sztuki, w Goethe-Institute w Krakowie oraz Małopolskim Ogrodzie Sztuki.
Instalacje pokazywane w tym roku w większości penetrują przestrzeń akustyczną miasta (Smolicki — Street Sampling, Poznańska — Soundmazes) i otwartych przestrzeni plenerowych (Knittel — 4 Pory Roku), a także prezentują oryginalne obiekty akustyczne (Laporte — Khrônos i Pendulum), unikalne instalacje wysokich napięć (Walentynowicz - in fear of dead enigma,Verstraete — testing), czy też niedawno skonstruowaną interaktywną przestrzeń wirtualną (Nowak — …)
W bloku koncertów wystąpią wielkie indywidualności: Ignaz Schick z Sebastianem Buczkiem z Berlina (16.11), znany performer Atau Tanaka ze swoim performancem interaktywnym (16.11), słynny flecista Robert Dick z Nowego Jorku, pionier permanentnego oddechu i gry akordowej na flecie poprzecznym występujący z awangardowym wokalistą Thomasem Bucknerem (17.11), nowe projekty wideo chińskiego kompozytora Zhang Xiaofu (17.11), Hans W. Koch z Kolonii prezentujący unikalne alternatywne instrumenty hybrydowe (17.11), czy też znana grupa wrocławska Małe Instrumenty przyjeżdżająca na festiwal ze swoim specjalnie przygotowanym na Rok Cage’a projektem Toy Piano (17.11), Tomasz Gwinciński, gitarzysta i perkusista, współzałożyciel sceny yassowej, występujący ze swoim oryginalnym projektem solowym (18.11), słynna wiedeńska skrzypaczka Mia Zabelka (18.11), łącząca wirtuozerię skrzypcową z wyrafinowaną elektroniką (18.11), duet kanadyjski Jean-Francoise Laperte i Benjamin Thigpen z premierowym projektem Rust (18.11).
W drugim tygodniu wiele koncertów muzyki improwizowanej, nurtu bardzo obecnego prezentowanego podczas krakowskiego festiwalu Tirvyous Wagon, kwartet zainicjowany przez perkusistę Qbę Janickiego w koncercie 23.11, zespół młodych kompozytor i artystów wideo z Louisville University wystąpi wspólnie z Dominikiem Strycharskim 23.11, wybitna skrzypaczka Barbara Lüneburg wystąpi z Marko Ciciliani z programem łączącym wirtuozerię skrzypcową i elektronikę zarówno dźwiękową, jaki wideo, a także laserową. TEFITON to projekt niemieckiego duetu Clausa van Bebber, pioniera gry na preparowanych gramofonach oraz niezwykle dynamicznego gitarzysty Erharda Hirt z Münster (23.11). Gregorio Jimenez z Walencji zaprezentuje interaktywny projekt muzyczny (24.11). W ostatni dzień festiwalu 3 koncerty: X-Quartet z Bazylei, zespół Sławka i Qby Janickich, Wojtka Mazzola oraz Steva Buchnana z Genewy (taniec perkusja i elektronika). Gareth Davis i Machinefabriek to klarnet basowy i wyrafinowana elektronika.
Performance reprezentowane są przez wiele projektów, zgodnie z trójdzielnym rozdziałem na rożne formy prezentacji unikalny Victory Project Erici Mott i Ryana Ingebritsena z Chicago łączący taniec, wideo i dźwięk interaktywny zostanie zaprezentowany w Małopolskim Ogrodzie Sztuki (23.11), niezwykle ciekawą konfrontację przygotowali orgamizatorzy festiwalu przez zestawienie amerykańskiego projektu choreograficznego z najnowszym projektem Dominiki Knapik i Aleksandry Gryki Dzoe (24.11). 8-kanałowy performance Denisa Kolokola z Tomkiem Chołoniewskim sterowany przez system Kinect (23.11) w równym stopniu nawiązujący do gestu tanecznego, jak i dyrygenckiego. Znana z wcześniejszych występów holenderska grupa POW z Gośką Isphording z ich najnowszym projektem Strings Attached (18.11), Moniek Darge zaprezentuje przekrój działań słynnej grupy Logos z Gandawy, głównie projekty Music Boxes oraz Man and the Machine (23.11). Zach Layton z Nowego Jorku specjalizuje się w performancach zamieniąjcych fale półkul mózgowych na strukty dźwiękowe, to jeden z najbardziej niezwykłych projektów sztuki dźwiękowej. Na koniec festiwalu najnowszy projekt Indians Roberta Curgenvena z Cornwall w Australii oraz Ludomira Franczaka z Lublina.