20 października 2012 (sobota)
(Archiwum)

XXI Krakowskie Spotkania Baletoffowe - dzień III

21.10.2012r. godz.19.00 sala teatralna NCK galeria bud.A Art Color Ballet „Tabula Rasa” Teatr Tańca DF „everybodyskin” (PL), bilety : 20 zł, 15 zł (bilety grupowe), Kasa NCK.

21.10.2012r.

godz.19.00

sala teatralna NCK

galeria bud.A

Art Color Ballet

„Tabula Rasa”

projekt i reżyseria: Agnieszka Glińska

choreografia: Agnieszka Glińska

współpraca przy choreografii: Małgorzata Popławska, Magdalena Konopek
muzyka: Adam Kaczyński
scenografia, kostiumy, projekty bodypainting: Agnieszka Glińska

POCZĄTEK: jest jak biała kartka papieru którą czas zapisuje własnymi słowy. I gdy już życie w każdej literze ma swą formę, zaczynamy, wiedzieć, określać, znaczyć….
KONIEC: by otworzyć następną Kartę do zapisania…

W 1998 roku Agnieszka Glińska, zafascynowana tańcem, muzyką i malarstwem, założyła w Krakowie zespół Art Color Ballet.

Pierwszy spektakl był formą eksperymentu performance łączącego malarstwo na ciele, żywą muzykę oraz taniec. Ogromne zainteresowanie tą  nową formą sztuki doprowadziło do stworzenia pierwszego w Polsce zespołu tańca wykorzystującego w spektaklach bodypainting autorskich kompozycji łączących choreografię, scenografię muzykę oraz makijaż ciał, wyrażanych w formie spektaklu, w którym widz ogląda sztukę malarstwa ożywionego. Bodypainting po raz pierwszy został wykorzystany na tak szeroką skalę w spektaklu baletowym.

Zespół współtworzą profesjonalni tancerze, pasjonaci sztuki tańca i malarstwa, performerzy, akrobaci, muzycy, plastycy i charakteryzatorzy.

Tancerze specjalizują się w różnych stylach tańca: klasycznym, jazzowym, współczesnym, flamenco. Dzięki doświadczeniu i znajomości tak odmiennych gatunków choreografie są bardzo różnorodne i stale wzbogacane o nowe pomysły.

Współpraca z utalentowanymi malarzami i fotografami doprowadziła do stworzenia serii prac fotograficznych, które wyznaczyły nowy, charakterystyczny kierunek sztuki bodypainting oraz stanowiła szkic do powstania wielu spektakli zespołu.

www.baletcolor.pl

Teatr Tańca DF

„everybodyskin” (PL)


reżyseria i choreografia: Barbara Wysoczańska
współpraca choreograficzna: Magdalena Śmigasiewicz
scenografia: Joanna Jaśko-Sroka, wykonanie: Pracownia Ślusarska Robert Calikowski
kostiumy: Karolina Mika
muzyka – kompozycja i realizacja nagrań: Tomek Grochot
projekcje video: Intermedioland - Łukasz Furman, Noart, Kuba Garścia
oprawa graficzna: Magdalena Konik
współpraca artystyczna: Katarzyna Skawińska, Alicja Paleta
tańczą: Anna Majerczyk, Małgorzata Ogórek, Magdalena Śmigasiewicz, Barbara Wysoczańska
Premiera: 5 lipca 2012


EVERYBODYSKIN
Polsko-hiszpański projekt ulicznego teatru tańca stworzony z inicjatywy Barbary Wysoczańskiej – tancerki Teatru Tańca DF w Krakowie oraz Margherity Meneghini Bergamo – tancerki i choreografa z Barcelony, współzałożycielki grupy Les Filles Föllen. Obok doświadczeń w sztuce tańca, obie artystki są także aktywnymi managerami kultury. Celem wspólnego projektu była wymiana artystycznych doświadczeń pomiędzy polskimi  i hiszpańskimi tancerzami i popularyzacja tańca współczesnego jako uniwersalnego języka, który ułatwia komunikację pomiędzy różnymi kulturami.

 Spektakl powstał dzięki wsparciu Teatru KTO specjalnie z myślą o Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Ulicznych ULICA25 w Krakowie, którego tematem przewodnim w tym roku był Most Polska-Hiszpania. Był prezentowany podczas czterech festiwalowych dni (5-8 lipca 2012r) na Małym Rynku w Krakowie.

 
Skóra – największy organ ludzkiego ciała; zdjęta i rozłożona zajęłaby powierzchnię niemal dwóch metrów kwadratowych; waży od dziesięciu do piętnastu kilogramów.
Determinuje życie jednostki od dnia narodzin. Ta determinacja bardzo często powoduje chęć zmiany własnej skóry pozostającą w sprzeczności z osobistymi przekonaniami i pragnieniami lub wręcz odwrotnie – rodzi potrzebę gloryfikacji w przypadku pełnej akceptacji jej wyglądu.  Zdarza się, że skóra kogoś innego wydaje się być o wiele lepszą powłoką cielesną od tej posiadanej. Wówczas próbuje być odrzucana niczym ramy ustanowionego systemu. Prowadzi to do poczucia wyobcowania i braku zrozumienia u innych.

Mechanizmy te przywodzą na myśl zagadnienia terytorialne. Człowiek zaczyna żyć w granicach skóry wraz z dniem narodzin,  tak jak zaczyna żyć w granicach kraju lub kręgu kulturowego, w którym się rodzi. Procesy: asymilacji bądź odrzucenia – są następstwem przekonań, kwestii podejmowanych decyzji i osobistych wyborów.

 Taka sama, a jednak różna, łącząca ludzi w podobnych doświadczeniach, ale w każdym przypadku dostarczająca indywidualnych odczuć, umożliwiająca kontakt z otoczeniem, ale niejednokrotnie utrudniająca wyrażenie przeświadczeń, obnażająca nasze wnętrze, ale i często będąca doskonałym kamuflażem – skóra nas wszystkich i każdego z osobna.


Spektakl powstał przy wsparciu poniższych instytucji:

Teatr KTO

Stowarzyszenie Teatr Tańca DF (Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki)

Les Filles Allen

Instiute Ramon Llull

www.teatrtancadf.pl

Bilety : 20 zł

             15 zł (bilety grupowe)

Kasa NCK, tel.(012) 6440266 wew.301



opublikowano: 2012-10-01
« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności