25 marca 2010 (czwartek), godz. 17:00
(Archiwum)
Spotkanie z Wiktorem Niedzickim
Czy nauka to towar, który trzeba reklamować i sprzedawać? Kto za nią zapłaci? Czy naukowiec powinien być akwizytorem? Czy profesor musi stawać na głowie, oczekując powszechnej akceptacji?
Rektor UJ zaprasza naukowców, doktorantów i studentów na spotkanie z Wiktorem Niedzickim – dziennikarzem telewizyjnym i radiowym, autorem programów popularnonaukowych „Laboratorium”, „Kuchnia”, „Nobel dla Polaka” i innych.
W jednej ze swych wypowiedzi Niedzicki twierdzi m.in. ”Tak jak w przypadku innych dóbr wysoki koszt zwykle pozwala nam zdobyć towar najwyższej jakości, np. wiedzę na poziomie uniwersyteckim. Artykuły na poziomie pism bulwarowych wymagają znikomego wysiłku, ale też dają tylko ślad, wręcz namiastkę wiedzy. Wiadomo, że artykuł np. w "Świecie nauki" dla niespecjalisty jest dość trudny w rozumieniu. To samo odkrycie opisane w popularnej gazecie będzie łatwym do czytania zbiorem ciekawostek. Tylko. To właśnie stosunek ceny do jakości produktu. Niestety, nie jesteśmy w stanie zmienić odbiorców. Próbujmy zmienić siebie”. Już 25 marca Wiktor Niedzicki będzie mógł wyjaśnić, co dokładnie ma na myśli porównując naukę do towaru i twierdząc, że naukowcy winni zmienić swe podejście do popularyzowania wiedzy.
Spotkanie rozpocznie się prezentacją „Jak promować naukę? Jak promować innowacje?”, podczas której uczestnicy dowiedzą się jak wykorzystać doświadczenia handlowców oraz nowoczesne środki i nietypowe formy promocji nauki. Po wykładzie czas na pytania publiczności i dyskusję. Wstęp na spotkanie jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na: www.cittru.uj.edu.pl
Organizatorem spotkania jest Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu, które tym wydarzeniem rozpoczyna cykl działań związanych ze wsparciem naukowców w promocji badań prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Więcej informacji i rejestracja: www.cittru.uj.edu.pl/?q=pl/node/1156
ostatnia aktualizacja: 2010-03-17