24 maja 2009 (niedziela)
Startuje 4. Festiwal Plakatu Reklamowego
W dniach 23 kwietnia-24 maja 2009 r. w Krakowie odbędzie się 4. edycja Festiwalu Plakatu Reklamowego – Barbakan 2009. Głównym punktem programu będzie konkurs na projekt plakatu szerokoformatowego „Ważna jest każda kropla”.
Tematem konkursu jest ochrona środowiska a prezentowane prace mają zachęcać do oszczędzania wody. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jest patronem Festiwalu.
Uczestnicy konkursu zaprezentują projekty plakatów o tematyce ekologicznej, związane z oszczędzaniem wody. Zgłoszono prawie 500 prac. Te wyróżnione w pierwszym etapie konkursu, zostaną pokazane na festiwalowej wystawie w krakowskim Barbakanie – a najlepsze z nich nagrodzone. Wystawę można oglądać od 23 kwietnia. W konkursie biorą udział zarówno profesjonalni graficy, jak też studenci oraz absolwenci wyższych szkół plastycznych.
Podczas Festiwalu będzie można zobaczyć w Krakowie także inne ekspozycje, m.in. wystawę najlepszych plakatów o tematyce związanej z ekologią (na krakowskich Plantach), plakatów ze zbiorów muzeów archidiecezjalnych (Muzeum Archidiecezjalne Kardynała Karola Wojtyły), pocztówek reklamowych (Wierzynek), plakatów teatralnych profesora krakowskiej ASP Mieczysława Górowskiego (Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna), oraz najlepsze prace studentów szkół plastycznych z Gdańska, Katowic i Krakowa.
Dodatkową atrakcją będą wystawy towarzyszące, przygotowane we współpracy z tygodnikiem „Przekrój” i profesorem Piotrem Kunce, które odbędą się w Pałacu Sztuki, na placu Dworcowym oraz w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa. Zwiedzający będą mogli można obejrzeć m.in. wystawę rysunków Marka Raczkowskiego.
-Ogólnym celem festiwalu jest zaprezentowanie polskiej sztuki plakatu, która ma w naszym kraju długoletnie tradycje i stale się rozwija – mówi Paweł Kowalewski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA, prywatnie również artysta malarz i wykładowca warszawskiej ASP – przedsięwzięcie to pokazuje, że w naszym kraju jest miejsce, w którym sztuka i reklama spotykają się. ponadto tematyka festiwalu doskonale wpisuje się w nasze działania – warto wspomnieć choćby koalicję IAA – ONZ na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu – dodaje Kowalewski.
Organizatorem Festiwal Plakatu Reklamowego jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, we współpracy z Biurem Reklamy i Plakatowania „Koneser”, Muzeum Historycznym Miasta Krakowa oraz Państwową Wyższą Szkołą Teatralną. Patronat nad Festiwalem objął prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Patronem merytorycznym przedsięwzięcia jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA)
ostatnia zmiana: 2009-04-20
Komentarze
Ostatnie:
21.04.2009 10:44
Dodał(a): ~artek
superextra inicjatywa:))