W dniach 3 – 4 marca 2008 roku w Krakowie w przy ul. Krupniczej 35 odbędzie się ogólnopolska konferencja naukowa „Komunikacja a rozwój lokalny i regionalny – sektor prywatny, publiczny i pozarządowy”.
Pod względem poruszanej tematyki zjazd w Krakowie jest wydarzeniem pionierskim. Pierwszy dzień konferencji poświęcony zostanie aspektom społeczno-kulturowym komunikacji, drugi kwestiom z dziedziny techniki. W prelekcjach udział wezmą biznesmeni, pracownicy sektora publicznego, członkowie organizacji pozarządowych oraz pracownicy naukowi. Swoje referaty wygłoszą między innymi Łukasz Foltyn, ojciec Gadu Gadu, Sławomir Kopeć, Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Prof. dr hab. Piotr Tworzewski, Prorektor UJ ds. Rozwoju, członek Małopolskiej Rady ds. Społeczeństwa Informacyjnego oraz dr Jan Sowa, współzałożyciel Fundacji Krakowska Alternatywa.
W dobie dynamicznie rozwijających się technologii odpowiednia polityka komunikacyjna firmy jest kluczem do sukcesu. Podczas konferencji dowiemy się, jaką politykę komunikacyjną realizują wiodące na polskim rynku organizacje, w tym Golden Line, Linden Lab.
Debata będzie toczyć się wokół takich zagadnień jak: trendy panujące we współczesnej komunikacji, komunikacja między organizacjami, polityka komunikacyjna firmy, rozwój technologii komunikacyjnych, efektywne wykorzystanie zasobów organizacji. Sympozjum ma na celu ukazanie możliwości komunikacyjnych między sektorem prywatnym, publicznym i pozarządowym w Polsce.
Podczas konferencji zostanie podjęta próba zdefiniowania pojęcia, czym jest otoczenie komunikacyjne. Ludzie, którzy słyszą ten termin po raz pierwszy, odnoszą się do niego raczej ze sceptycyzmem i ciekawością. W Polsce pojęcie to nie zyskało jeszcze takiej popularności jak w krajach anglosaskich, co niewątpliwie związane jest z tym, że kariera nauk o zarządzaniu rozpoczęła się w naszym kraju dopiero w latach dziewięćdziesiątych, podczas gdy zagranicą zarządzanie weszło na uniwersytety już w latach sześćdziesiątych. Otoczenie komunikacyjne związane jest między innymi z technologiami komunikacyjnymi, wizerunkiem organizacji w mediach i Public Relations, ale również z retoryką środowiskową i procesem podejmowaniem decyzji. Wchodzi w obręb dyskursu na temat tego, jak rozwiązywać problemy organizacyjne. Otocznie komunikacyjne jest „jednym z najważniejszych elementów otoczenia dzisiejszej organizacji, które decyduje zarówno o kierunku jak i formie zarządzania konkurencyjnością”. Konferencja „Komunikacja a rozwój lokalny i regionalny…” pozwoli lepiej zrozumieć rolę poszczególnych elementów otoczenia komunikacyjnego.
Wydarzenie: Konferencja „Komunikacja a rozwój lokalny i regionalny – sektor prywatny, publiczny i pozarządowy”
Miejsce: Auditorium Maximum UJ, ul. Krupnicza 35
Organizator: Koło Naukowe Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego Meritum, Samorząd Studentów UJ