12 maja 2007 (sobota)
(Archiwum)

III Ogólnopolski Kongres MBA

„Ludzie nie chcą być zarządzani. Ludzie pragną, aby im przewodzić. Czy ktoś słyszał o świecie menedżera? Świat przywódcy, o tak. Przywódca intelektualny, tak. Przywódca polityczny. Przywódca religijny. Przywódca harcerski. Przywódca lokalny. Przywódca związkowy, przywódca w biznesie. Oni przewodzą. Oni nie zarządzają. Zapytaj wielbłąda.

Możesz przewodzić mu w drodze do wody, ale nie możesz zarządzić picia. Jeśli chcesz kimś zarządzać, zarządzaj sobą. Rób to dobrze, a będziesz gotów przestać zarządzać. Staniesz się przywódcą” - Warren Bennis i Burt Nanus

„Kto przewodzi nie musi zarządzać”  - J.Welsh/GE

 

III Ogólnopolski Kongres MBA

Przewodzić czy zarządzać?

– informacja prasowa

 

Jeszcze do końca kwietnia można zgłosić swoje uczestnictwo w III Ogólnopolskim Kongresie MBA. Kongres odbędzie się w dniach 11-12 maja br. z inicjatywy Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Kongres jest miejscem spotkań i wymiany doświadczeń środowiska MBA z całej Polski. Tematem przewodnim tegorocznej edycji Kongresu będzie problematyka przywództwa: „Przewodzić czy zarządzać – dylematy współczesnego biznesu”.

 

Co zrobić, aby wyzwolić w sobie lidera? Czy programy MBA kształcą przywódców? Jak komunikować się z partnerami z różnych kręgów kulturowych? Te pytania na pewno nie pozostaną bez odpowiedzi na III Kongresie MBA. Po meandrach świata biznesu i nauki poprowadzą uczestników między innymi: niezależny ekspert Robert Krool, specjaliści z Norman Benett z Warszawy, Piotr A. Gryko - Senior Partner w House of Skills, Maciej Szymański - Dyrektor Generalny Sephora France, przedstawiciele uczelni zagranicznych – partnerów programów MBA SPiZ AE w Krakowie. Prelegenci zaprezentują najnowsze rozwiązania biznesowe w dziedzinie przywództwa, edukacji menedżerskiej, project management, różnic kulturowych w biznesie, sprzedaży, finansów (Sarbanes Oxley Act), strategii zarządzania.

 

NLP (programowanie neurolingwistyczne) jest jednym z takich właśnie rozwiązań. Agata Sawicka z firmy szkoleniowo-doradczej Norman Benett przybliży zagadnienia precyzyjnego porozumiewania się (komunikacji), które prowadzą do osiągania pożądanych celów oraz postara się odpowiedzieć m.in. na pytanie: jak skutecznie porozumiewać się z osobami różnymi od nas w wymiarze zawodowym (szefami, podwładnymi, współpracownikami) i od razu „złapać z nimi wspólny język”?

 

Prof. Tony Fang (Stockholm University School of Business) podpowie, jak wspólny język „złapać” w kontaktach z biznesmenami z Państwa Środka. Specyfika kultury i mentalności Chińczyków przekłada się również na sferę biznesu. Ma wpływ na kreatywne myślenie i działanie w zarządzaniu wielokulturowym w dobie globalizacji.

 

Zwiększająca się konkurencja na światowych rynkach, procesy globalizacyjne oraz rozwój nowoczesnych technologii powodują coraz większe zainteresowanie podnoszeniem kompetencji organizacji w zarządzaniu projektami. Skuteczne zarządzanie projektami polega na wdrożeniu sprawnych i sprawdzonych metodologii oraz standardów. Opracowany przez Project Management Institute zbiór procesów zarządzania projektami - Project Management Body of Knowledge (PMBoK ®), o którym opowie Artur Biały ze Stowarzyszenia Project Management Istitute, jest jednym ze znaczących standardów.

 

Z kolei Dyrektor Generalny Sephora France Maciej J. Szymański przybliży zagadnienia związane z zarządzaniem operacjami w nowoczesnym specjalistycznym handlu detalicznym. Opierając się na własnych doświadczeniach, a także na obserwacjach dokonanych w trakcie ośmiu lat zarządzania operacjami detalicznymi w Europie Wschodniej i Zachodniej, postara się przedstawić wady i zalety poszczególnych rozwiązań oraz swój pogląd na ich użyteczność. W swoim wystąpieniu podzieli się także swoimi poglądami na sensowność inwestycji w systemy CRM w specjalistycznym handlu detalicznym.

 

Dr Kazimierz Sedlak z firmy doradztwa personalnego Sedlak & Sedlak przedstawi dane statystyczne potwierdzające, że również w Polsce wykształcenie – szczególnie dyplom MBA - zaczyna wywierać coraz większy wpływ na dochody menedżerów.

 

W programie przewidziano także sesję plenarną na temat edukacji menedżerskiej i znaczenia dyplomu MBA na rynku pracy, którą poprowadzi Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej FORUM. Kongres jest połączony z ogólnopolskim zjazdem Dyrektorów Programów MBA. Niewątpliwą atrakcją tegorocznej edycji Kongresu dla wszystkich zebranych gości będzie Mixer Biznesowy – panel interakcyjny dla uczestników, podzielony na pokoje wg poszczególnych branż: high-tech, przemysł, consulting. MBA Mixer umożliwi zebranym wzajemne prezentacje, wymianę doświadczeń i kontaktów.

 

Preludium do wydarzeń kongresowych stanowi ogólnopolska gra menedżerska TEES-6, której zwycięzców poznamy na kongresowych uroczystościach. Tradycją Kongresu jest wieczorna aukcja charytatywna „Człowiek nie jest sam” – dzielimy się nie tylko doświadczeniem i wiedzą, ale również osiągniętym sukcesem. Ta aukcja jest dowodem naszego zaangażowania - nie pozostajemy obojętni wobec potrzeb i cierpienia innych ludzi. Zwieńczeniem kongresowych przedsięwzięć jest artystyczny raut krakowski, wpisany w pejzaż naszego miasta.

 

Informacja dla uczestników

Zgłoszenie uczestnictwa w Kongresie odbywa się wyłącznie poprzez formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie www.kongresMBA.pl. Ostateczne zgłoszenia do 30 kwietnia 2007 r.

 

Zapraszamy na strony kongresowe: www.kongresmba.pl


ostatnia aktualizacja: 2007-04-24
« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności