
W tegorocznej edycji tej imprezy, której organizatorem jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i jej członkowie, główną rolę odgrywa konkurs na projekt plakatu reklamowego pod nazwą „Wakacje w Polsce”. Wpłynęło blisko 250 prac, z których jury wybrało do drugiego etapu ponad 80. Ideą konkursu jest pozyskanie ciekawych pomysłów, które mogą być wykorzystane do promocji Polski, zarówno w naszym kraju, jak i za granicą.
Wystawa najlepszych prac konkursowych zaplanowana została w starym zabytkowym Barbakanie i otwarta będzie w czwartek 26 kwietnia 2007 roku.
Równie atrakcyjnie zapowiadają się inne wystawy Festiwalu, które udostępnione będą zwiedzającym także od 26 kwietnia: Na Plantach pokazane zostaną pierwsze polskie reklamowe plakaty komercyjne, które pojawiły się na naszych ulicach ponad dziesięć lat temu.
W Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej wyjątkowa wystawa plakatów teatralnych ze zbiorów teatrów polskich. Ich liczba, nadesłana z całego kraju, przekroczyła wyobrażenia organizatorów i niezbędne było dokonanie wyboru najcenniejszych i najbardziej wartościowych prac, których autorami są artyści graficy należący dzisiaj do czołówki polskiej szkoły plakatu. W Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej również wystawa plakatów teatralnych – „Plakaty teatralne Andrzeja Pągowskiego”. Ta szczególna wystawa organizowana jest z okazji 30-lecia twórczości naszego znakomitego artysty grafika i pokaże nam kilkadziesiąt prac poświęconych sztukom teatralnym. I wreszcie w zabytkowym holu krakowskiego magistratu zaprezentowane zostaną plakaty promujące regiony alpejskie. Będzie więc okazja do porównania kierunków artystycznego myślenia polskich i zagranicznych twórców.
W czwartek 10 maja, podczas dnia galowego, odbędzie się konferencja poświęcona promocji miast i regionów. Będzie okazja do zapoznania się z doświadczeniami zagranicznych speców
od marketingu i promocji oraz skonfrontować je z rodzimymi pomysłami. Na konferencję zapraszamy do zabytkowej Sali Fontany w Muzeum Historycznym Krakowa przy Rynku Głównym. Zaraz potem zapraszamy do klubu „Pod Jaszczurami”. Wraz z tygodnikiem „Wprost” organizujemy panel dyskusyjny z udziałem polskich polityków, publicystów i artystów poświęcony promocji Polski za granicą, a raczej braku tej promocji. Być może nawet braku koncepcji takiej promocji. Wieczorem w Collegium Maius wręczone zostaną nagrody dla uczestników konkursu festiwalowego. W nocy, główny sponsor Festiwalu - miesięcznik „Machina”, zaprasza na gorącą zabawę. W tym czasie czekają na uczestników zabaw także najnowsze rozwiązania technologiczne przygotowane przez firmę „Trias”.
Festiwal jest okazją by po raz kolejny odwiedzić stary Kraków, który w tym roku obchodzi 750-lecie lokacji. Z tej okazji odbędą się oczywiście inne ciekawe imprezy. Festiwal jest jedną z pierwszych. Miasto Kraków jest współorganizatorem festiwalowych wystaw, a Prezydent Miasta objął honorowy patronat nad Festiwalem. Pierwszy, długi majowy tydzień będzie sprzyjać zwiedzaniu niezwykle ciekawych wystaw.
Zainteresowanych kwestiami promocji Polski i jej atrakcji zapraszamy do słuchania audycji Polskiego Radia. W czasie Festiwalu czekają nas na radiowych antenach niespodzianki z nagrodami. Więcej nie będziemy zdradzać, ale warto. Patronami Festiwalu są programy: pierwszy i trzeci Polskiego Radia oraz Radio Kraków Małopolska.
Tegoroczny Festiwal Plakatu Reklamowego wpisuje się wspaniale w ostatnie inicjatywy firm reklamy zewnętrznej, związane ze wspomaganiem promocji polskich miast. Będzie również swoistą kontynuacją problematyki, którą zainteresowały się także Targi Poznańskie, organizując konferencję pod nazwą „Miasto – Komunikacja – Reklama” w ramach targów Outdoor Expo. Szkoda tylko, że niektórzy włodarze polskich miast nie dostrzegają tych inicjatyw lub zbyt mało poświęcają im uwagi. A naprawdę warto.