8 czerwca 2006 (czwartek)
(Archiwum)

II ogólnopolski Kongres MBA

Studia MBA to intensywny, międzynarodowy program nauczania z zakresu zarządzania i biznesu przeznaczony dla osób zajmujących stanowiska kierownicze. Absolwenci tych studiów to osoby aktywnie uczestniczące w kształtowaniu gospodarki, liderzy biznesu wytyczający nowe trendy i praktyki. Integracja środowiska menedżerów, których ścieżka rozwoju zawodowego łączy się ze studiami MBA – to idea ogólnopolskiego Kongresu MBA, zorganizowanego przez Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

Już po raz drugi z inicjatywy SPiZ AE w Krakowie spotkali się absolwenci i słuchacze MBA z całej Polski. W tegorocznej edycji Kongresu uczestniczyło 160 przedstawicieli nauki i biznesu. Trwające 2 dni wykłady i dyskusje były okazją do poszerzenia horyzontów naukowych oraz wymiany doświadczeń i poglądów. Przyjęta w ubiegłym roku formuła zestawienia praktycznych i teoretycznych aspektów każdego zagadnienia została w tym roku poszerzona o tematyczne panele dyskusyjne dotyczące edukacji menedżerskiej w Polsce, nowych koncepcji zarządzania, w tym zarządzania zintegrowanego i międzynarodowego, aspektów prawno-finansowych oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wykład inauguracyjny „Dochodowy musi odejść. O potrzebie zasadniczej zmiany systemu podatkowego” wygłosił dr Robert Gwiazdowski z Centrum im. Adama Smitha. Krytyka systemu podatkowego obowiązującego obecnie w Polsce spotkała się z ogromnym zainteresowaniem słuchaczy, którzy jednomyślnie poparli postulat zlikwidowania podatku dochodowego i zastąpienia go podatkami pośrednimi.

Panel poświęcony edukacji menedżerskiej w Polsce poprowadził prof. dr hab. Aleksy Pocztowski z Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Problemy związane z kształceniem menedżerów oraz kierunki ich rozwiązania były  tematem wykładu prof. dr hab. Piotra Płoszajskiego, prorektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W swojej prezentacji zatytułowanej „Paradoksy edukacji menedżerskiej” profesor Płoszajski przedstawił swoją opinię dotyczącą konieczności zreformowania systemu edukacji menedżerów adekwatnie do zmian zachodzących w gospodarce. Przemysław Vonau z Principal, A.T. Kearney, wiodącej na świecie firmy konsultingowej, powiedział m.in. „Dobry program MBA powinien przyciągać najlepszych kandydatów i potem lokować ich w najlepszych firmach na najlepszych stanowiskach”.

Interaktywne panele były okazją do prezentacji zagranicznych partnerów Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania AE w Krakowie: Stockholm University School of Business ze Szwecji, St. Gallen Business School ze Szwajcarii oraz Grand Valley State University ze Stanów Zjednoczonych. W panelach wzięli udział m.in. prof. Mark Schaub (Grand Valley State University), Keith Buck (Quality Assurance Grand Rapids Foam Technologies), Prof. Dr. Dres. h.c. Knut Bleicher i Dr. oec. HSG Christian Abegglen (St. Gallen Business School), prof. Carl Norrbom i prof. Tony Fang (Stockholm University School of Bisiness).

Tradycją kongresu MBA stała się już aukcja charytatywna „Człowiek nie jest sam”. W ubiegłym roku pieniądze z licytacji prac prof. Wiktora Zina oraz dwóch fotografików krakowskich przekazano na rzecz chorego na stwardnienie rozsiane słuchacza MBA. W tym roku na licytację wystawiono prace młodych krakowskich artystów: Kingi Chromy, Pawła Jasińskiego, Kamila Kamysza i Andrzeja Naściszewskiego. Kwota w wysokości 3200 złotych, wylicytowana z pomocą Lidii Jazgar, została przekazana na leczenie chorego na mukowiscydozę Mateusza, krewnego jednego z pracowników Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

Organizatorzy kongresu mają nadzieję, że coroczne, cieszące się coraz większym zainteresowaniem spotkania na Akademii Ekonomicznej w Krakowie dadzą początek Forum MBA Polska, organizacji skupiającej absolwentów różnych programów MBA w Polsce.

Patronami medialnymi II Kongresu MBA byli: „Dziennik Polski”, TVP 3, The WarsawVoice, Interia.pl, Monney.pl, Bankier.pl, edu.pracuj.pl, TV Biznes, Forum Absolwentów MBA Mixer oraz Miesięcznik Studencki AE w Krakowie Manko.

 

 

 

 

Dr Piotr Buła – Dyrektor Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie, zapytany o ocenę tegorocznej edycji Kongresu MBA, powiedział m.in.:

 

Pierwszy Kongres MBA odbył się w ubiegłym roku. Myślą przewodnią przedsięwzięcia była integracja i wymiana doświadczeń między menedżerami MBA z całej Polski. I w tym roku motto to pozostało aktualne.

Organizując Kongres, staramy się wraz z nim przekazać jakąś „wartość dodaną”. Dużą wagę przykładamy do podtrzymywania współpracy z naszymi absolwentami. Kongres ma być także platformą do wzajemnych kontaktów absolwentów Studiów MBA z różnych ośrodków. Zależy nam także na udziale najlepszych wykładowców z uczelni macierzystej oraz partnerów zagranicznych, gdyż to oni kształtują jakość kształcenia w szkole.

W Kongresie wzięło udział znacznie więcej uczestników niż w roku ubiegłym, a liczba zgłoszeń do udziału w tym przedsięwzięciu znacznie przerosła nasze wstępne założenia – to dowód, że został on zaakceptowany przez naszych absolwentów oraz środowisko biznesowe w całej Polsce i z roku na rok zyskuje uznanie. Jednak ostateczną ocenę Kongresu pozostawiamy słuchaczom – to ich opinie są dla nas najważniejsze. Zawsze działamy w przekonaniu, że to sukces naszych studentów jest naszym sukcesem.

 

Opinie uczestników:

Uważam, że tego typu inicjatywa jest doskonałą okazją rozwoju wiedzy, poszerzenia horyzontów, odnowienia kontaktów z przyjaciółmi z czasów studiów, integracji teorii i praktyki, nawiązania współpracy z nowymi, wartościowymi partnerami. Możliwość zapoznania się z nowoczesnymi trendami rozwoju nauki i biznesu jest wprost nieoceniona przy budowaniu pozycji szkoły, firmy, czy nawet naszej własnej jako pracodawców i pracobiorców. Co więcej, taka kondensacja wiedzy w jednym czasie i miejscu może prowadzić do budowania nowych „teoretycznych” ścieżek na polu praktyki biznesu.

Umiejętne połączenie wielu celów wspieranych przez Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania AE w Krakowie zapewniło także możliwość zabawy oraz charytatywną pomoc potrzebującym.

Będąc uczestnikiem I Kongresu cieszę się, że obecny stał na dużo wyższym poziomie zarówno merytorycznym jak i organizacyjnym. Poszerzyła się grupa uczestników (szkół, praktyków, przedstawicieli firm i sponsorów).  Rośnie przez to prestiż imprezy i możemy mieć nadzieję, że kolejne będą coraz lepsze.

Rafał Świder

Kierownik Centrum Dystrybucji

Kompana Piwowarska S.A.

Absolwent VIII edycji Executive MBA w SPIZ AE w Krakowie

 

Efektywne zarządzanie w dzisiejszym coraz bardziej skomplikowanym modelu biznesowym to przede wszystkim praktyczne i umiejętne wykorzystanie teorii. Również tworzenie spektakularnych teorii biznesowych nie jest możliwe bez praktyki. Stosunek pomiędzy nauką a praktyką biznesową staje się autentyczny dopiero wówczas, gdy dostrzegamy przedzielającą je różnice. II Kongres MBA Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Krakowie był w tym zakresie autentyczny i przede wszystkim dlatego był dla mnie ciekawym i pouczającym przeżyciem.

Krzysztof Pawlak - Prezes Korporacji Akademii Ekonomicznej w Krakowie.


ostatnia aktualizacja: 2006-05-29
« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności